tirsdag den 6. december 2011

Wien, Wien nur du allein...

Er lige 24 timer i Wien, mellem 'Jul på slottet'-forestillingerne... Havde nemlig prøve med 'Wienerne" idag (red; Wiener Symfonikernes Strauss Ensemble). Og jeg må indrømme, at jeg næsten havde glemt HVOR gode de er! Det er fantatisk, og krævende på den gode måde, at synge operette med dem! Det er i deres blod! Og det er bare helt fabelagtig godt, så Dénise måtte lige stramme ballerne. Men hold op hvor er det fedt!
Vi skal afsted til Japan på tourné i januar. Jeg glæder mig som et lille barn!

Da vi havde kørt mine ting igennem, øvede de lige noget solo. Jeg blev og lyttede, og må nok indrømme, at som Danmark er mit hjemland personligt, så er Østrig nok mit musikalske hjemland! Det rører mig voldsomt! Her sidder disse 12 nisser og spiller som fløde i kaffen! De ser ud som var det 'at klø sig i nakken' og ud kommer der de smukkeste klange, toner og fraseringer, kun afbrudt af den typiske wiener-dialekt af og til, når man ikke lige var 'sammen'.
Man er dog forkælet, at få lov at synge med disse gutter!!! Så dygtige, rutinerede og stadigvæk musikalsk levende! I love it!

Ja, så meget hjemvé jeg havde i min tid hernede, så meget glæde er der ved gensynet og genhøret!
:-)

KH
Dénise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar